KÚPA
DOVOLENKY
Ako si mám zájazd kúpiť?
Zájazd
organizovaný CK Happy Travel si môžete
kúpiť online na www.happytravel.sk, e-mailom na [email protected], telefonicky na 037/65 75 888 alebo
priamo u nás na pobočke prípadne u ktoréhokoľvek nášho obchodného
zástupcu.
Musím prísť osobne na pobočku, ak si chcem kúpiť
zájazd?
Samozrejme nie. Vaša osobná návšteva pobočky nie je nutná. Celý proces objednávky prebieha cez telefón a internet.
Môžem si prostredníctvom vašej CK rezervovať
zájazd organizovaný inou CK?
Áno, bez
problémov si môžete v CK HappyTravel.sk zarezervovať aj zájazd
organizovaný inou CK v cenách rovnakých ako priamo u organizátora zájazdu, k
čomu je každá CK zmluvne viazaná.
Môžem robiť zmeny aj po kúpe zájazdu?
Áno, ale
upozorňujeme, že tieto zmeny sú vždy spoplatnené, pokiaľ nie je uvedené
inak. Bližšie informácie nájdete vo Všeobecných zmluvných podmienkach organizátora zájazdu. Na základe aktuálnych storno podmienok uvedených
vo Všeobecných zmluvných podmienkach a v prípade dostupnosti kapacít
je možné takéto dodatočné zmeny vykonať na základe písomnej žiadosti u
objednávateľa zájazdu.
Kedy dostanem pokyny k zájazdu?
Ponuky k dovolenke sú posielané 7-10 dní pred zájazdom. V prípade, že si zakúpite last minute v termíne menej ako 7-10 dní pred zájazdom, pokyny sú odoslané hneď po spracovaní všetkých potrebných náležitosti, ak to nie je dohodnuté inak.
LET
A VECI S NÍM SPOJENÉ
Kedy sa dozviem
čas odletu?
Časy odletov sa
dozviete v pokynoch na cestu, ktoré CK Happy Travel posiela niekoľko dní pred
odletom. Môže sa stať, že sa časy odletov leteckej spoločnosti môžu z
nepredvídateľných okolností meniť. Čas odletu z dovolenky sa dozviete od svojho
delegáta alebo informačnej tabule v hoteli.
Kedy mám prísť na
letisko?
Na letisko sa
dostavte v dostatočnom predstihu. Check in sa otvára 2 hodiny pred plánovaným
odletom (pri odlete do Dubaja už 3 hodiny pred odletom). Check in sa zatvára 40
minút pred plánovaným odletom (pri odlete do Dubaja sa zatvára 1h pred odletom).
Cestujúci, ktorý sa na check in
nedostaví pred jeho uzavretím, stráca nárok na prepravu aj refundáciu.
Ako je to s parkovaním pred letiskom?
Parkovanie za
zvýhodnenú cenu a transfer na letisko vám vieme zabezpečiť rovno pri
kúpe zájazdu. V prípade skorého ranného letu vám môžeme zabezpečiť aj hotel
spolu s transferom na letisko.
POISTENIE
Čo je to KCP?
KCP = komplexné
cestovné poistenie. Ide o balíček služieb poistného krytia, ktoré
zabezpečuje cestujúceho pred prípadnými následkami škôd spôsobených počas
cestovania či dovolenky.
Potrebujem KCP?
Poistenie nie je
povinné a je len vo vašom záujme chrániť sa pred dôsledkami nepredvídaných
okolností. My však odporúčame priobjednať si ho k zájazdu.
Čo obsahuje
balíček KCP?
V našej
ponuke nájdete 2 balíčky KCP KOMFORT a KCP PLUS A obsahujú:
·
poistenie
storna,
·
poistenie
pre prípad prerušenia cesty,
·
poistenie
zmeškania dopravného prostriedku a oneskoreného návratu do vlasti,
·
poistenie
batožiny,
·
poistenie
pátrania a záchrany,
·
poistenie
liečebných nákladov,
·
úrazové
poistenie,
·
poistenie
zodpovednosti za škodu a asistenčné služby
V čom sa tieto balíčky líšia?
Balíčky sa
v prípade poistnej udalosti líšia výškou a rozsahom krytia, najmä čo
sa týka stornovania zájazdu. Podrobný rozpis nájdete TU.
Mám si kúpiť cestovné poistenie ak mám európsky
preukaz poistenia?
Cesta do
zahraničia by nemala byť podceňovaná. Cestovné poistenie vás chráni pred
rizikom spojeným s náhlym ochorením či úrazom. Jeho uzatvorením sa vyhnete
komplikáciám spojenými s nákladmi na liečbu.
ZĽAVY
SPOJENÉ SO ZÁJAZDOM
Čo je to First moment?
Je to zľava
poskytovaná na zájazd zakúpený v dostatočnom predstihu pred dovolenkou.
V podstate platí, čím skôr si po spustení predaja letných zájazdov
dovolenku kúpite, tým väčšiu zľavu získate.
Prečo sa oplatí kúpiť dovolenku vo First moment?
Kúpiť dovolenku
skôr sa oplatí pretože ušetríte na cene dovolenky, môžete si vybrať zo širokej
ponuky hotelov a tiež máte viac času na kvalitný výber dovolenky.
Čo je to Last minute ponuka?
Last minute označujú
zájazdy, ktorých čas kúpy je veľmi blízko termínu zájazdu. Výhoda Last minute
ponúka spočíva vo výrazne zľavnenej cene. Čím je bližšie termín zájazdu, tým je
nižšia jeho cena.
Je výhodnejšie cestovať mimo hlavnej sezóny?
Cestovaním mimo hlavnej
sezóny získate okrem lepšej ceny aj väčší pokoj, nakoľko hoteli už nie sú také
vyťažené.
Ponúkate aj skupinovú zľavu?
V niektorých
prípadoch poskytujeme zľavy pre skupinu. Každá požiadavka na cestovanie
v skupine sa posudzuje individuálne a v dostatočnom časovom
predstihu. Viac informácií získate priamo v CK HappyTravel.sk.
STORNO
ZÁJAZDU
Kedy a ako môžem zájazd stornovať?
Právo na storno
zájazdu máte kedykoľvek a to bez udania dôvodu. Od zmluvy môžete odstúpiť
písomným oznámením, ktoré je účinné dňom jeho doručenia do CK. Nezabudnite
však, že pri storne zájazdu sa účtujú tzv. storno poplatky, ktoré sa pohybujú v
rozmedzí 0-100%. Viac informácií ohľadom storna sa dozviete v CK HappyTravel.sk
alebo vo všeobecných zmluvných podmienkach CK.
Aké sú storno poplatky pri zrušení zájazdu?
Výška zmluvnej
pokuty (storno poplatok) je stanovená v závislosti od času odstúpenia od
zmluvy. Všetky informácie ohľadom storno poplatkov sú uvedené vo všeobecných
zmluvných podmienkach platných pre konkrétnu CK v aktuálnej sezóne.
Čo sa stane s peniazmi, ktoré som zaplatil v
prípade storna zájazdu?
Pri storne sa
účtujú storno poplatky, ktoré zostávajú v CK. Ak ste zaplatili CK viac ako sú naúčtované
storno poplatky, preplatok vám bude vrátený podľa Všeobecných zmluvných
podmienok. V prípade, že ste poistený voči stornovaniu zájazdu, môžete si
v príslušnej poisťovni (kde ste poistený) nárokovať na preplatenie týchto
storno poplatkov. Ak máte dobré poistenie, napr. Také, ktoré vám ponúkame my v
CK HappyTravel.sk, môže vám byť vyplatená poisťovňou aj celá suma zaplatených
storno poplatkov.
Ako sa môžem dochrániť pred storno poplatkami?
V prvom rade
si dobre naplánujte termín dovolenky, tak aby ste mali istotu, že vás vtedy nič
neprekvapí. V prípade neočakávaných udalostí ako sú zdravotné komplikácie
či vážne rodinné udalosti, je jediným spôsobom ochrany pred storno poplatkami
poistenie storno zájazdu.
VÝBER
IDEÁLNEJ DOVOLENKY
Kde nájdem piesočnaté pláže vhodné pre dovolenku
s deťmi?
Takýchto možností
je skutočne veľa. Na základe našich dlhoročných skúseností vám odporúčame
napríklad pláže v tureckom Side, letovisko Faliraki na Rhodose, Krétu,
egyptské strediská Makadi Bay, Sahl Hasheesh a Hurgadu, Cyprus, Slnečné
pobrežie v Bulhasku či krásne pláže v SAE.
Kde ísť na rodinnú dovolenku?
Dokonalú rodinnú
dovolenku si užijete v Turecku. Takmer každý hotel má svoj vlastný
aquapark, niektoré dokonca lunapark a skúsených animátorov.
Ktoré destinácie sú vhodné na šnorchlovanie?
Po svete je mnoho
exotických destinácií. Ak však chcete vycestovať bližšie, odporúčame Egypt, kde
nájdete mnoho koralových útesov a rozmanité druhy rýb a rastlín.
Čo je to fakultatívny výlet?
Je to výlet
organizovaný v mieste pobytu dovolenky. Výlety sú organizované miestnou
cestovnou kanceláriou a zakúpiť si ich môžete priamo u delegáta.
Ide prevažne o poznávacie, prípadne športovo–zážitkové výlety.
Môžem si fakultatívne výlety objednať už pri kúpe
zájazdu?
Fakultatívne
výlety obyčajne nie je možné zakúpiť vopred pri objednávaní zájazdu.
Novinkou sú balíčky výletov, ktoré sú pri kúpe vopred vo zvýhodnených cenách.
Všetky výlety, ich časy a presné termíny sa určujú tesne pred začiatkom
sezóny a môžu sa priebežne z organizačných dôvodov meniť. Taktiež
ceny v katalógu sú orientačné. Váš delegát vám na prvej informačnej
schôdzke ponúkne všetky aktuálne informácie o možnostiach fakultatívnych
výletov, ktoré si môžete následne priamo u neho aj zakúpiť.
Môžem na dovolenke fotografovať a filmovať
čokoľvek chcem?
Fotografovať
a filmovať môžete všade, kde to nie je zakázané alebo označené
príslušnou značkou. Prísne zakázané je fotografovanie vojenských objektov. Vo
väčšine múzeí je fotografovanie a filmovanie extra spoplatnené
a fotiť môžete len bez blesku. Zakázané môže byť aj fotenie vo vnútri
kostolov. Riaďte sa pokynmi delegáta, informačnými tabuľami a značkami
a predídete tak zbytočným nepríjemnostiam.
Budem mať možnosť nákupov počas dovolenky?
V každom
stredisku nájdete čarovné uličky plné obchodíkov so suvenírmi. Rozsah
a množstvo obchodíkov závisí aj od lokality a vzdialenosti centra mesta.
Záleží tiež od toho, čo hľadáte. Odporúčame vám využiť možnosti fakultatívnych
výletov, ktoré sú v niektorých destináciách zamerané práve na nákup
suvenírov a špecifických komodít ako zlato, koža a iné.
CESTOVNÉ
DOKLADY
Kedy môžem cestovať na občiansky preukaz a kedy
potrebujem pas?
Každý občan SR je
povinný pri ceste do zahraničia mať platný cestovný doklad. Občania Slovenskej
republiky môžu s občianskym preukazom vydaným formou ID karty cestovať na
územie členských štátov Európskej únie. Do krajín mimo Európskej únie je
potrebné cestovať s cestovným pasom, ktorého platnosť by nemala byť menej
ako 6 mesiacov pred plánovaným návratom z dovolenky. Aj deti do 15 rokov
musia cestovať so svojím vlastným cestovným pasom. Pri deťoch
mladších ako 6 rokov sa cestovný pas vydáva s platnosťou na 2 roky a platí
pre nich taká istá povinnosť, t.j. musí byť platný aspoň 6 mesiacov po návrate
z dovolenky.
Aký cestovný doklad potrebujem, ak nie som občan
Slovenska?
Občania ostatných
štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do krajiny na príslušnej
ambasáde štátu, kam budú cestovať, prípadne štátu, na ktorého územie v rámci
dopravy vstúpia (prejazd krajinami pri autobusovej doprave, prestupy pri
leteckej doprave, atď.). Tieto úrady ako jediné môžu poskytnúť záväznú a úplnú
informáciu. Cestujúci sú povinní si akékoľvek vízové formality zaistiť ešte
pred vycestovaním. Upozorňujeme na to, že CK HappyTravel.sk nenesie
zodpovednosť za prípadné problémy s neudelením víz.
Potrebuje pas aj moje dieťa?
Áno, potrebuje. Každé dieťa, ktoré ešte nemá občiansky preukaz musí
mať svoj vlastný cestovný doklad vo forme pasu. Pri cestovaní do krajín mimo EÚ
je potrebný pas pre všetkých občanov bez ohľadu veku.
Dokedy musím mať platný pas?
Pri každej ceste
do zahraničia treba dbať na to, aby mal váš pas potrebnú dĺžku platnosti. Do
niektorých krajín občan SR nepotrebuje víza, no spravidla sa vyžaduje, aby bol
cestovný pas platný minimálne 6 mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu.
Aj deti do 15 rokov musia cestovať so svojím vlastným cestovným
pasom. Pri deťoch mladších ako 6 rokov sa cestovný pas vydáva s
platnosťou na 2 roky a platí pre nich taká istá povinnosť, t.j. musí byť platný
aspoň 6 mesiacov po návrate z dovolenky. Pokiaľ pri checki-ine zistíte, že váš
pas stratil platnosť, tak už nemáte umožnený odlet a prichádzate o zaplatenú
dovolenku i letenku.
Na čo musím pri dokladoch ešte dávať pozor?
Dôležité je dbať
aj na správnosť priezviska (hlavne zmena priezviska ženy po svadbe), ktoré je
potrebné mať rovnaké ako na letenke, tak aj na cestovnom doklade (OP, pas).
Taktiež priezvisko cestujúceho nahlásené v CK musí byť zhodné s priezviskom na
cestovnom doklade. Ak by došlo k tomu, že by boli priezviska rôzne, tak sa
stráca nárok na odlet. V prípade, že žena odchádza na dovolenku ihneď po svadbe
a nemá ešte vybavený OP či pas na nové priezvisko, treba v CK pri kúpe
letenky nahlásiť svoje priezvisko za slobodna.
Dokedy musím mať platný občiansky preukaz?
Pri cestovaní na
občiansky preukaz nie je stanovená lehota platnosti občianskeho preukazu.
Potrebujem na dovolenku do Turecka víza?
Nie, ak ste
občanom SR. Vízová povinnosť pre občanov SR cestujúcich do Turecka bola
zrušená. Občania ostatných štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do
krajiny na príslušnej ambasáde štátu.
Potrebujem na dovolenku do Egypta víza?
Áno, ak ste občanom SR. Pri vstupe do Egypta majú občania SR vízovú povinnosť. Víza si zabezpečíte sami priamo na letisku ihneď po prílete, ešte pred pasovou kontrolou. Pre klientov CK HappyTravel.sk platí zvýhodnená cena 25€ pri vyhradených prepážkach. Platnosť cestovného pasu musí byť dlhšia minimálne o 6 mesiacov po ukončení platnosti udeleného víza. Občania ostatných štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do krajiny na príslušnej ambasáde štátu.
Potrebujem na dovolenku do Dubaja víza?
Držiteľom cestovného
pasu Slovenskej republiky je pri vstupe do krajiny udelené bezplatné vízum do
cestovného pasu oprávňujúce k pobytu na 30 dní.
Môže cestovať dieťa do zahraničia iba so starými
rodičmi alebo inými príbuznými či známymi?
Áno, dieťa môže
vycestovať do zahraničia aj s inými osobami ako sú jeho rodičia, či
zákonní zástupcovia, ak má platný cestovný doklad. Odporúčame vám zaobstarať si
písomný súhlas rodičov. Bližšie informácie ako forma písomného súhlasu, potreba
notársky overeného podpisu rodiča, jazyk v ktorom musí byť súhlas napísaný
a iné, si zistíte na príslušnom zastupiteľskom úrade krajiny, kam plánuje
vaše dieťa vycestovať
Čo mám robiť, ak počas dovolenky stratím cestovný
doklad?
Strata dokladov
je určite nepríjemná záležitosť. Netreba však podľahnúť panike. V prvom
rade sa obráťte na vášho delegáta, ktorý môže byť veľmi nápomocný pri
vybavovaní všetkých náležitostí. Je nevyhnutné kontaktovať veľvyslanectvo SR
v danej krajine. Pred samotným kontaktovaním veľvyslanectva SR
v krajine odporúčame kontaktovať najbližší policajný útvar v mieste
pobytu. Je potrebné nahlásiť stratu alebo krádež cestovného dokladu a vyžiadať
si o tom písomné potvrdenie, ktoré je potrebné pri vystavení náhradného cestovného
dokladu. (Nikdy nepodpisujte žiadne doklady ak sú napísané v inom jazyku a
nerozumiete ich textu. Stratu alebo krádež je potrebné nahlásiť aj vašej
poisťovni. Dôvodom je dodatočné finančné krytie vašich finančných nákladov,
vzniknutých pri strate či krádeži.
LETECKÁ
PREPRAVA
Čo je to charterový let?
Charterový let
je nepravidelný letecký spoj, ktorý je zabezpečený cestovnou kanceláriou
za účelom prepravy cestujúcich do dovolenkovej destinácie.
Čo je to pravidelná linka?
Pravidelná linka
je pravidelný letecký spoj, ktorý je zabezpečený leteckou spoločnosťou.
Môžem si sám vybrať miesto v lietadle?
Rozdeľovanie
sedadiel v lietadle je zásadne v kompetencii leteckej spoločnosti a CK
HappyTravel.sk ho nemôže ovplyvniť. Ak chcete v lietadle sedieť vedľa
svojich rodinných príslušníkov či priateľov, absolvujte odbavenie čo najskôr, v
rovnakom čase a cestovné doklady odovzdajte úradníkovi na check-ine naraz.
Čím neskôr sa dostavíte na odbavenie, tým je menšia šanca, že budete usadení podľa
vašich predstáv. Pokiaľ chcete mať garantované konkrétne miesto v lietadle je
možné požiadať o tzv. „miestenku“. Táto služba je extra spoplatnená a je
možné o ňu požiadať iba v dostatočnom časovom predstihu.
Môžem cestovať aj keď som tehotná?
Áno, môžete
cestovať lietadlom aj počas tehotenstva a to do 34. týždňa tehotenstva
(pri viacpočetnom tehotenstve do 28. týždňa). Pokiaľ nemáte žiadne zdravotné
problémy, stačí vám predložiť lekárske potvrdenie na predpísanom formulári.
Každý letecký prepravca môže mať odlišné podmienky prepravy tehotných žien.
Z tohto dôvodu CK HappyTravel.sk upozorňuje, že je zodpovednosťou každého
zákazníka si preveriť podmienky leteckej prepravy.
Čo je to „FIT to FLY“ formulár a kto ho musí
mať vyplnený?
„FIT to FLY“ je
formulár, ktorý je potrebné doložiť v prípade, že máte určité zdravotné
problémy alebo z toho vyplývajúce špeciálne požiadavky na servis priamo na
letisku či v lietadle. Na formulári sú uvedené prípady, kedy je nutné mať
tento doklad potvrdený odborným lekárom.
Som ZŤP. Pomôže mi niekto pri nastupovaní do
lietadla?
Áno, letecká
spoločnosť v spolupráci s letiskom zabezpečuje extra servis
a pomoc na samotnom letisku aj priamo v lietadle. Je potrebné
požiadať o ňu písomne a to minimálne niekoľko dní pred odletom.
K žiadosti je potrebné doložiť vyplnený „FIT to FLY“ formulár.
Som ZŤP, môžem si
so sebou do lietadla zobrať svoj vozík ?
Áno. Túto
požiadavku je však potrebné oznámiť CK HappyTravel.sk v dostatočnom
časovom predstihu. Do leteckej spoločnosti musí CK nahlásiť či potrebujete
asistenčné služby, priamo na letisku vám môže byť pridelený asistent, ktorý vás
bezplatne bude sprevádzať až k lietadlu. Invalidný vozík bude následne
umiestnený do podpalubia lietadla a asistent vám pomôže so samotným
nástupom a usadením v lietadle.
Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla?
Pri leteckých
zájazdoch organizovaných CK HappyTravel.sk má každý klient (s výnimkou detí do
2 rokov bez nároku na samostatné sedadlo v lietadle) nárok na bezplatnú
prepravu
1 kusu príručnej batožiny a 1 kusu tzv. „zapísanej“
batožiny (umiestnená v podpalubí lietadla).
Aké pravidlá musí spĺňať príručná batožina?
Hmotnosť a
rozmery príručnej batožiny, ktorú si môžete zobrať so sebou do kabíny
lietadla, je obmedzená a určená prepravcom. Z bezpečnostných dôvodov
príručná batožina nesmie obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako
nebezpečné (napr. pilník, skladací nožík, a pod.). Príručná batožina musí byť
označená na check-ine. Predpísaný hmotnostný limit „zapísanej
batožiny“ je taktiež udávaný leteckou spoločnosťou. Pri nadváhe
nad predpísanú hranicu má prepravca právo účtovať si ním stanovený
poplatok. V prípade spolucestujúcej rodiny je možné zbaliť sa do jedného kufra/
cestovnej tašky, je však nevyhnutné akceptovať maximálnu váhu a
rozmery jednej batožiny. Konkrétne informácia ohľadom batožiny vám budú
upresnené v písomných pokynoch cca 7- 10 dní pred odletom. Do príručnej
batožiny môžu byť umiestnené tekutiny/spreje/gély/pasty len v objeme do 100 ml
alebo 100 gramov, uzatvorené v plastovom priehľadnom ZIPP vrecku s max.
kapacitou 1liter.
Na koho sa mám na letisku obrátiť v prípade
straty alebo poškodenia batožiny?
Za stratu a
poškodenie batožiny počas leteckej prepravy plne zodpovedá letecká spoločnosť.
V takomto prípade treba stratu alebo poškodenie batožiny nahlásiť ihneď priamo
na letisku v tranzitnej hale v reklamačnom oddelení a spísať protokol, ktorý je
nevyhnutný pri uplatňovaní si nároku na odškodnenie od leteckej spoločnosti
a poisťovne (pokiaľ ste poistený).
Môžem prevážať športové či hudobné náčinie?
(napr.: surf, bicykel, golfovú tašku, gitaru...)
Áno, môžete.
Jedná sa však o nadrozmernú batožinu. Letecká spoločnosť Travel Service
umožňuje vziať si hudobný nástroj aj na palubu, avšak namiesto príručnej
batožiny. Prevoz tohto typu batožiny je potrebné nahlásiť CK HappyTravel.sk
vopred. Letecký prepravca si vyhradzuje právo účtovať si ním stanovený
poplatok, ktorý musíte uhradiť na check-ine. S Fly Dubai si zadarmo môžete
prepraviť detský kočík alebo golfové palice, avšak ich váha sa pripočítava do
celkovej hmotnosti batožiny.
Môžem si do lietadla zobrať detský kočík?
Áno. Detský kočík
si môžete zobrať až k lietadlu, kde vám ho personál pomôže naložiť do
podpalubia lietadla. Preprava detského kočíka je bezplatná a jeho váha sa
nezapočítava do celkovej hmotnosti batožiny, pokiaľ nie je prepravcom určené
inak. Musí však byť nahlásený už na check-ine. Riaďte sa pokynmi personálu
letiska.
Môžem prevážať lietadlom aj svojho psa alebo
mačku?
Áno. Živé
zvieratá je možné prepravovať na palube lietadla len po súhlase dopravcu,
podľa stanovených podmienok. Preprava zvierat je spoplatnená služba, pričom
výšku určuje samotný prepravca podľa platného cenníka. Radi by sme vás
upozornili, že je potrebné vopred sa informovať, či hotel v ktorom budete
ubytovaní poskytuje možnosť vziať si so sebou aj vášho domáceho miláčika.
Čo v prípade, že moja batožina váži viac ako
je povolený limit?
Pri nadváhe má
prepravca právo účtovať ním stanovený poplatok. Buď znížite hmotnosť
svojej batožiny alebo zaplatíte za nadváhu.
Ako dlho trvá let z Bratislavy do egyptskej
Hurghady?
Let
z Bratislavy do Hurghady trvá približne 3 hod. 50 min.
Ako dlho trvá let z Bratislavy do tureckej
Antalye?
Let
z Bratislavy do Antalye trvá približne 2 hod. 30 min.
Ako dlho trvá let z Bratislavy na grécky
Rhodos?
Let
z Bratislavy na Rhodos trvá približne 2 hod. 30 min.
Ako dlho trvá let z Bratislavy do bulharského
Bourgasu?
Let
z Bratislavy do Bourgasu trvá približne 1 hod. 30 min.
Ako dlho trvá let z Bratislavy do Dubaja?
Let z Bratislavy
do Dubaja trvá približne 5 hod. 30 min. Let z Dubaja do Bratislavy trvá
približne 6 hod.
Budem mať počas letu k dispozícii nejaké občerstvenie?
Počas letu je na
palube podávané občerstvenie v rozsahu aktuálnej ponuky leteckej spoločnosti.
Pri letoch do 2 hodín s leteckou spoločnosťou Travel Service je podávané
občerstvenie vo forme studeného a teplého nápoja. Pri letoch nad 2 hodiny je
to okrem nápojov aj studené občerstvenie vo forme bagety. K dispozícii sú
aj ďalšie extra spoplatnené služby v rozsahu cenách stanovených leteckou
spoločnosťou. Pokiaľ zamestnanci letiska spozorujú pasažierov pod vplyvom
alkoholu alebo inej návykovej látky, takémuto cestujúcemu nie je umožnený odlet
a nemá nárok na vrátenie ceny letenky.
PO PRÍLETE
DO DESTINÁCIE:
Kto ma bude čakať na letisku po prílete do
destinácie?
Ak ste si zakúpili zájazd s CK HappyTravel.sk, po prílete vás bude čakať pred príletovou halou náš zástupca ktorý vás bude inštruovať o ďalšom postupe. V závislosti od veľkosti letiska a počtu cestujúcich sa označenia zástupcov CK HappyTravel.sk môžu líšiť: zástupca-delegát môže držať tabuľku s logom CK HappyTravel.sk alebo sa v letiskovej hale môže nachádzať aj stánok s logom CK. V prípade privátnych transferov v Dubaji drží zástupca tabuľku priamo s vašim menom.
Ako sa po prílete do zahraničia dostanem do
hotela?
Ak máte zakúpený
zájazd s CK HappyTravel.sk, po prílete sú transfery do jednotlivých
letovísk zabezpečené klimatizovanými autobusmi a sú organizované našimi
zahraničnými partnerskými kanceláriami a delegátmi. Pre menšie skupiny môžu byť
pristavené aj minibusy alebo taxíky. V Dubaji vás bude na letisku čakať
zástupca z vaším menom, ktorý vás zavezie priamo do hotela.
Zabezpečuje CK HappyTravel aj privátny transfer
z letiska do hotela?
Áno, o túto
službu je však potrebné požiadať v dostatočnom časovom predstihu. Služba
je extra spoplatnená.
Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela
v Turecku?
Transfer
z letiska v Antalyi do Beleku: cca 30 min. (30 km)
Transfer
z letiska v Antalyi do Side: cca 1 hod. (70 km)
Transfer
z letiska v Antalyi do Kemeru: cca 1 hod. (60 km)
Transfer
z letiska v Antalyi do Alanye: cca 2 – 3 hod. (130 km)
Časy sú
orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry,
stav cestnej premávky...)
Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela
v Egypte?
Transfer
z letiska v Hurghade do Sahl Hasheesh: cca 30 min (25 km)
Transfer
z letiska v Hurghade do Makadi Bay: cca 30 min (25 km)
Transfer
z letiska v Hurghade do Safagy: cca 45 min (45 km)
Časy sú
orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry,
stav cestnej premávky...)
Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela
v Bulharsku?
Transfer
z letiska v Bourgase do Nessebaru: cca 25 min (25 km)
Transfer
z letiska v Bourgase na Slnečné pobrežie: cca 35 min (30 km)
Časy sú
orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry,
stav cestnej premávky...)
Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela
v Dubaji?
Transfer
z letiska v Dubaji do hotelov: cca 30 min. (35 km)
Časy sú
orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry,
stav cestnej premávky...)
UBYTOVANIE
Môžem sa ubytovať hneď po príchode do hotela?
Záleží na tom,
v akom čase prídete do hotela. Ubytovanie v deň príchodu je obvykle možné
najskôr o 14:00 hod. Podľa medzinárodných hotelových štandardov majú hostia
povinnosť v posledný deň čerpania ubytovacích služieb opustiť izby do 12:00
hod., aby ich bolo možné pripraviť pre ďalších klientov. Príchod do miesta
dovolenky v skorých ranných hodinách neoprávňujú k využívaniu izieb nad
stanovený čas bez osobitných hotelových príplatkov. CK HappyTravel.sk vám však
vďaka nadštandardným vzťahom ponúka vo vybraných hoteloch možnosť skorého
ubytovania tzv. „early check–in“ zdarma, v závislosti od obsadenosti hotela.
Budem ubytovaný v rovnakej izbe ako vidím na
obrázku v katalógu?
Katalógové
fotografie izieb ubytovacích zariadení považujte prosím za ilustračné, nakoľko
každé zariadenie má niekoľko typov izieb, ktoré sa môžu líšiť lokalizáciou,
veľkosťou, vybavením, resp. dizajnom.
Môžem si po príchode do hotela vybrať izbu akú
chcem?
Prideľovanie
izieb určuje vždy recepcia alebo manažment daného hotela. Špeciálne,
individuálne vami vyslovené priania a požiadavky ohľadom ubytovania alebo
poskytovaných služieb, ktoré nie sú za poplatok, sa vždy snažíme splniť,
nemôžeme ich však garantovať ani záväzne potvrdiť. Pri kúpe zájazdu môžete
napríklad požadovať ubytovanie s výhľadom na more alebo ubytovanie v izbách
vedľa seba. Táto požiadavka je vopred nahlasovaná danému ubytovaciemu
zariadeniu. V niektorých krajinách môže pri vybavovaní tohto typu
požiadaviek pomôcť tzv. bakšiš (všimné).
Musím dávať za každú službu tzv. bakšiš?
Nie, nemusíte.
V niektorých krajinách je to však zvykom. Navyše vám bakšiš môže pomôcť
napr. pri požiadavke skoršieho ubytovania a pod..
Môže nastať nejaká zmena oproti popisu hotela,
v ktorom budem ubytovaný?
Áno, môžu nastať
zmeny okolia alebo aj zmeny v rozsahu doplnkových služieb v hoteli.
CK HappyTravel.sk nemá možnosť ovplyvniť stavebnú činnosť, ktorá prebieha
v hoteli alebo jeho okolí. Samozrejme nie je v kompetencii CK
HappyTravel.sk ovplyvniť zmeny rozsahu doplnkových služieb. Pokiaľ sú CK
HappyTravel.sk známe nejaké zmeny, našich klientov o nich informujeme
v dostatočnom predstihu.
Budem si môcť bezpečne odložiť svoje šperky alebo
iné cennosti v hoteli?
V prvom rade
vám CK HappyTravel.sk neodporúča brať si so sebou na dovolenku drahé šperky
a iné cennosti. Ak sa však rozhodnete si vziať drahé šperky, odporúčame si
ich spolu so všetkými cennosťami, dokladmi, peniazmi, šekmi a platobnými
kartami uložiť do hotelového trezoru alebo do trezoru priamo na izbe (ak hotel
poskytuje takúto službu). Určite sa nezabudnite informovať vopred, či hotel má
takéto vybavenie k dispozícii. CK HappyTravel.sk nenesie zodpovednosť za
stratu cenných vecí ponechaných v izbe.
Je rozdiel medzi 3* hotelmi na Slovensku,
v Turecku, Bulharsku, Egypte či na Rhodose?
Vzhľadom na to, že v jednotlivých krajinách
sú rôzne kritéria a rôzne označenia kvality ubytovacích zariadení sa naozaj často stáva, že
ubytovacie zariadenia tej istej kategórie a triedy sa kvalitou a úrovňou
svojich služieb môžu viac či menej líšiť. CK HappyTravel.sk preto odporúča pred
samotnou cestou čítať referencie a dostatočne sa informovať
o konkrétnom ubytovacom zariadení.
Kto je to delegát a čo je jeho úlohou?
Delegát je zástupcom
CK v zahraničí a jeho úlohu je poskytovať informácie a byť
nápomocný pri riešení nepredvídaných situácii. Nerozhoduje a nemá vplyv na
stravu, animácie, spôsob ubytovávania a transfery, ale môže byť nápomocný
pri tlmočení požiadaviek klientov. Naši skúsení slovensky alebo česky hovoriaci
delegáti sú vám k dispozícii po telefóne 24 hod. denne / 7 dní
v týždni a osobne v časoch vyhradených na informačné schôdzky.
Vzhľadom na to, že delegáti majú na starosti viac hotelov, odporúčame využívať
na riešenie možných záležitostí predovšetkým denné časy, a to najmä pravidelné
schôdzky (časy v jednotlivých hoteloch sú uvedené v informačnej knihe alebo na
tabuli CK HappyTravel.sk v priestoroch hotela na to určených). Na informačných
schôdzkach poskytujú delegáti rady, odporúčania a informácie o danom
hoteli, lokalite a o možnostiach fakultatívnych výletov, ktorých sa
môžete zúčastniť počas vášho pobytu.
Bude delegát bývať priamo v našom hoteli?
Vo väčšine
prípadov nie sú delegáti ubytovaní priamo v hoteli, ale majú zabezpečené
vlastné ubytovanie. Upozorňujeme, že delegát nemôže byť s vami vo fyzickom
kontakte 24 hodín denne. Pre operatívne riešenie svojich požiadaviek však
odporúčame pred samotným kontaktovaním delegáta využívať aj služby hotelovej
recepcie.
Aká je to štandardná izba?
Za štandardnú
izbu sa považuje izba, ktorá má základné vybavenie podľa zaužívaných
štandardov. Popis štandardov sa líši v závislosti od krajiny. Popis
vybavenia izieb nájdete v každom popise zájazdu na stránke CK
HappyTravel.sk.
Aká je to rodinná izba?
V každej
krajine a v každom hoteli je rodinná izba chápaná inak. Preto je
dôležité ešte pred kúpou zájazdu informovať sa o konkrétnom vybavení
a veľkosti danej izby. V závislosti od hotela, sa môže jednať o 1
miestnosť napr. rozmerovo väčšiu ako štandardná izba alebo 2 miestnosti
čiastočne alebo úplne oddelené, so spoločnou kúpeľňou.
Aká je to mezonetová izba?
Mezonetová izba
je typ izby s dvoma poschodiami, ktoré sú prepojené schodiskom. Izbu tvorí
otvorený priestor, kde sa jedna spálňa nachádza na poschodí
a v prízemnej časti môže byť spálňa súčasťou obývacej miestnosti,
ktorá nemusí byť oddelená dverami.
Čo je to suita?
Vybrané hotely
ponúkajú možnosť komfortnejšieho a priestrannejšieho ubytovania, tzv. suity.
Tým sa môžu prisudzovať rôzne ďalšie prívlastky na základe ich veľkosti,
interiéru, umiestnenia, služieb a pod. (junior suita, rodinná suita, vila
suita, suita s priamym vstupom do bazéna atď.). Preto je dôležité ešte pred
kúpou zájazdu informovať sa o konkrétnom vybavení a veľkosti daného
typu ubytovania.
Aké sú to bungalov izby?
Bungalov izby sú
izby hotelového typu umiestnené v bungalovoch, čiže samostatných
ubytovacích objektoch. Služby sú zabezpečované v centrálnej budove, resp.
v hoteli.
Čo je to tzv. „ECO“ izba?
„ECO“ izby =
ekonomické izby. Sú to izby, ktorých cena je zvýhodnená oproti štandardným
izbám z rôznych dôvodov, ako je napr.: veľkosť izby, menej výhodná poloha izby,
nižšia kvalita zariadenia ako je v štandardných izbách (starší nábytok), izba
môže byť bez okna, klimatizácie, či iné. Vždy to závisí od konkrétneho hotela a
odporúčame pri výbere takýchto izieb preveriť si dané nevýhody (ak sú dané
nevýhody hotelom konkrétne špecifikované), nakoľko takýto typ izby nie je možné
reklamovať.
Čo je to prístelka?
Prístelka je
doplnkové, nie vždy plnohodnotné lôžko, ktoré sa využíva vo väčšine ubytovacích
zariadení a spravidla sa na ňu vzťahuje zľava. Vo väčšine prípadov ide o lôžko
menších rozmerov, resp. rozkladacie lôžko určené najmä pre deti. Prístelka je súčasťou
vybavenia väčšiny 3-4 lôžkových izieb, pričom ich podlahová plocha môže byť
totožná s plochou 2-lôžkových izieb. Menšie pohodlie v 3-4 lôžkovej izbe je
zohľadnené spravidla vo finančnej zľave pre osoby na prístelke.
Aká je to jednolôžková izba?
Jednolôžková izba
je izba, v ktorej sa nachádza 1 lôžko (spravidla menšia ako štandardná
2-lôžková izba) alebo 2-lôžková izba s jedným neobsadeným lôžkom. Za
jednolôžkové izby sa väčšinou účtuje extra príplatok.
Je možné zabezpečiť do izby detskú postieľku?
Áno. Požiadavku
na detskú postieľku je však potrebné oznámiť pri kúpe zájazdu.
Aký je rozdiel medzi izbou s výhľadom na more
a izbou orientovanou na more?
Z izby
s výhľadom na more je priamy výhľad na more, ktorému nebránia žiadne
prekážky. Izby orientované na morskú stranu sú izby, z ktorých výhľad na
more môže byť zamedzený inou budovou alebo prírodným porastom.
Kedy musím v deň odchodu opustiť svoju izbu?
Podľa
medzinárodných hotelových štandardov a zvyklostí v cestovnom ruchu je potrebné
v posledný deň čerpania ubytovacích služieb opustiť izby do 12:00 hod., aby ich
bolo možné pripraviť pre ďalších klientov. Neskorší odchod hostí z hotela
neoprávňuje k využívaniu izieb nad stanovený čas bez osobitných hotelových
príplatkov. Ak sú voľné ubytovacie kapacity, je možnosť priplatiť pobytu
v hotelovej izbe aj po 12:00. O túto službu treba požiadať na
recepcii hotela.
Čo je to tzv. „room service“?
„Room service“ je
hotelová služba, ktorá umožňuje hosťom objednať si napr. jedlo priamo na izbu.
Spravidla býva táto služba extra spoplatnená.
Je minibar na izbe v cene zájazdu?
Pokiaľ nie je
uvedené inak, minibar býva extra spoplatnený. Všetky potrebné informácie
získate vždy v popise samotného hotela na stránke CK HappyTravel.sk alebo
na recepcii samotného hotela.
Mám zakúpený hotel s all inlcusive službami.
Môžem využívať všetky ponúkané hotelové služby zadarmo?
All inslusive
program neznamená vždy využívanie úplne všetkých služieb zdarma. Znamená to
využívanie tých služieb, ktoré daný hotel zahrnul do svojho All Inclusice
programu. Tento program dostane v tlačenej forme každý klient pri
ubytovaní, na recepcii hotela. CK HappyTravel.sk vám odporúča stretnutie s
delegátom na prvom informačnom stretnutí v hoteli, kde sa dozviete všetky
potrebné informácie ohľadom využívania hotelových služieb.
Mám ležadlo a slnečník na pláži v cene
zájazdu?
Plážový servis
nemusí byť zahrnutý v All inclusive programe hotela. Informáciu, či máte
slnečníky a ležadlá v cene zájazdu, alebo sú extra spoplatnené, si môžete
zistiť už v našej cestovnej kancelárii, alebo priamo na mieste
u delegáta alebo na recepcii hotela. Radi by sme vám pripomenuli, že počet
hotelových ležadiel a slnečníkov na pláži je limitovaný.
Čo je to plážový servis?
Pod pojmom
plážový servis sa rozumejú všetky služby poskytované na pláži. Služby môže
prevádzkovať 1 alebo aj viaceré podnikateľské subjekty. Ide o služby ako
ležadlá, slnečníky, uteráky, plážový bar, toalety alebo sprchy.
STRAVOVANIE
Čo je to „all inclusive“ ?
All inclusive je
stravovanie formou plnej penzie t. z. raňajky, obedy a večere bufetovým
spôsobom. Zahŕňa tiež občerstvenie mimo hlavných jedál, nealkoholické a
alkoholické nápoje miestnej produkcie, prípadne ďalšie doplnkové hotelové
služby. Všetky tieto služby majú presný rozsah, ktorý sa môže meniť
v závislosti od sezóny. Služby sú poskytované v určených časoch
a na to určených miestach. Rozsah a kvalita poskytovaných služieb
samozrejme ovplyvňuje aj cenu zájazdu. Aktuálny a podrobný rozpis all inclusive
programu dostanete na recepcii pri ubytovaní. Rozsah, kvalita a obsah
služieb all inclusive je v kompetencii manažmentu hotela. Líši sa
v závislosti od kategórie hotela či zvyklostí danej krajiny. Vo väčšine
ubytovacích zariadení je potrebné nosiť hotelový all inclusive náramok.
Je každý „all inclusive“ rovnaký?
Nie, každý hotel
má svoj vlastný all inclusive koncept, avšak v zásade sa veľmi nelíšia.
„All inclusive“ je všeobecný pojem, existujú viaceré typy all inclusive
programov. Napr.: All inclusive light: môže mať isté obmedzenia napr. v
podávaní alkoholu zdarma alebo Ultra all inclusive: zahŕňa širší výber z
ponúkaných služieb ako občerstvenie, importované nápoje, animácie, športové
aktivity, plážový servis a iné.
Mám všetky druhy alkoholu v cene, keď mám all
inclusive?
Každý hotel si
sám určuje, ktoré nápoje zahrnie do svojho all inclusive konceptu. Väčšinou sú
to alkoholické nápoje miestnej výroby a niektoré importované druhy.
Alkoholické nápoje, ktorý nie sú zahrnuté do ponuky All Inclusive, sú extra
spoplatnené. Tieto nápoje sú podávané len v určených baroch.
Som celiatik. Sú hotely, ktoré poskytujú aj
špeciálnu bezlepkovú stravu?
Áno, niektoré
hotely ponúkajú na výber aj špeciálne upravenú stravu, ktorá však nemusí byť
poskytnutá v takom rozsahu ako pri štandardnej ponuke stravy.
Môžem si vybrať inú formu stravovania ako má
zvyšok rodiny?
V rámci
ubytovania v 1 izbe žiaľ nie, nemôžete. Typ stravovania je možné
rezervovať vždy na 1 izbu pre všetkých rovnako.
Môžem na dovolenke piť vodu z vodovodu?
V prímorských
krajinách sa nezvykne používať voda z vodovodu na pitie ani varenie, odporúčame
preto kupovať a konzumovať pitnú vodu v riadne uzatvorených fľašiach.
Obzvlášť v Egypte, kde sa táto voda neodporúča ani na umývanie zubov kvôli
prevencii proti tzv. “faraónovej pomste”, sprevádzanej zväčša nepríjemnými
črevnými problémami.
Aká je to a´la carte reštaurácia?
A´la carte
reštaurácia je reštaurácia s obsluhou, v ktorej si vyberiete jedlo
a nápoje z jedálneho/nápojového lístka. Jedlo vám pripravia na
objednávku a naservírujú vám ho priamo na stôl. Niektoré hotely
v ponuke CK HappyTravel.sk ponúkajú v rámci all inclusive programu
počas pobytu jednu večeru v a ´la carte reštaurácii zdarma.
V ostatných prípadoch je konzumácia v takejto reštaurácii spoplatnená
podľa aktuálneho hotelového cenníka.
Čo je to „dress code“?
„Dress code“
je formálne oblečenie, ktoré je požadované v niektorých hotelových
reštauráciách. Napríklad nie je dovolené vstupovať do reštaurácie
v plavkách a počas večerí môže hotel vyžadovať u pánov dlhé nohavice.
CK HappyTravel.sk vám odporúča dodržiavať tieto pokyny, inak vás personál
nemusí vpustiť do reštaurácie.
Mám objednaný zájazd bez stravy. Budem si môcť
niekde variť?
Pokiaľ máte
objednaný zájazd bez stravy a chcete si variť, musíte si preveriť či je kuchyňa
alebo kuchynské vybavenie súčasťou vášho ubytovania. Ak áno, k dispozícii
sú väčšinou dvojplatnička a chladnička. Kuchynské vybavenie je tvorené iba
základným riadom, nemožno očakávať plne vybavenú kuchyňu.
ZDRAVOTNÉ
OPATRENIA
Musím sa v zahraničí obávať nežiaduceho
hmyzu?
V niektorých
obdobiach a niektorých lokalitách sa môže vyskytnúť hmyz vo zvýšenom
množstve. Aj napriek intenzívnym snahám personálu hotela sa môže stať, že sa
hmyz vyskytne aj priamo v hoteli. Odporúčame vám pribaliť si ochranný
prostriedok proti hmyzu.
Musím sa pred cestou nechať zaočkovať?
Záleží od toho
kam cestujete. V prípade návštevy exotických krajín vám odporúčame
kontaktovať niektoré z oddelení pre cudzokrajné choroby. Niektoré krajiny
vyžadujú očkovací preukaz a potvrdenie o konkrétnom očkovaní. Do
destinácií Turecko, Bulharsko, Rhodos a Egypt nie je potrebné žiadne
očkovanie.
Na koho sa mám obrátiť v prípade zdravotných
problémov počas dovolenky v zahraničí?
Ak budete mať
počas vašej dovolenky zdravotné problémy, pomoc vyhľadajte u nášho delegáta CK
HappyTravel.sk alebo požiadajte o pomoc priamo recepciu hotela. Za
lekárske ošetrenie a lieky sa väčšinou platí v hotovosti. Ak ste
poistený a chcete si nárokovať na uhradenie nákladov spojených so
zdravotnými problémami, je nutné vyžiadať si lekársku správu a potvrdenie
o zaplatení. Bežne dostupné lieky je možné kúpiť v miestnych
lekárňach. CK HappyTravel.sk upozorňuje, že niektoré lieky dovezené zo
Slovenskej republiky nemusia byť účinné pri žalúdočných a zažívacích problémoch
v zahraničí, preto je vhodné použiť miestne lieky.
REKLAMÁCIA
Ako mám
postupovať pri reklamácii zájazdu?
V prípade, že
rozsah a kvalita poskytnutých služieb, ktoré ste si zakupoval v CK
HappyTravel.sk je objektívne na nižšej úrovni ako je zmluvne dohodnuté,
vzniká vám právo na reklamáciu. Ak ste nespokojný s poskytnutými službami,
je potrebné aby ste si uplatnili právo na odstránenie nedostatkov ihneď
priamo na mieste, sám alebo prostredníctvom zástupcu CK, aby mohla byť náprava
zjednaná okamžite. Ste povinný poskytnúť v tejto veci maximálnu súčinnosť.
V prípade, ak nie je možné okamžite zjednať nápravu, ste povinný spísať
o tom záznam s popisom nedostatkov, kde sa písomne vyjadrí aj zástupca CK.
Nezabudnite, že tento písomný záznam nie je samotnou reklamáciou a slúži iba na
potvrdenie pravdivosti vašich tvrdení, takže si ho starostlivo uschovajte. Vaše
reklamačné nároky si môžete uplatniť aj po zájazde a to písomne
u organizátora zájazdu (napr. poštou na adresu: CK
HappyTravel.sk, Štúrova 33, 949 01 Nitra alebo aj e-mailom na
adrese [email protected] ), najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu. K
reklamácii je potrebné priložiť aj spísaný písomný záznam. Na reklamácie podané
v súlade s uvedenými podmienkami je CK ako organizátor zájazdu povinná
odpovedať písomnou formou, a to najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. V
prípade, že CK organizátor zájazdu nezodpovie na reklamáciu v zákonom
stanovenej lehote 30 dní, máte právo obrátiť sa na príslušné orgány.
Informácia o
alternatívnom riešení sporov:
Dovoľujeme si
informovať klientov cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, že začiatkom roka 2016
nadobudol účinnosť zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov. V zmysle tohto zákona má spotrebiteľ právo podať návrh
na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia
sporov (ďalej len ARS) pri splnení nasledovných podmienok: Nakupujúci má právo
požiadať predávajúceho o nápravu v prípade, ak má pocit, že predávajúci porušil
jeho práva alebo nevybavil reklamáciu k spokojnosti spotrebiteľa. Ak
predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv
odpovedal zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní Podľa
§3 zákona 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby,
medzi ktorými má spotrebiteľ právo voľby. Zoznam subjektov alternatívneho
riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR http://www.mhsr.sk/ Na stránke Slovenskej
obchodnej inšpekcie http://www.soi.sk/sk/Novinky-SOI.soi sú zverejnené aj ďalšie dôležité
informácie o alternatívnom riešení sporov pre spotrebiteľov. Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z. za pomoci k tomu
určenej platformy https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage alebo formulára, ktorého vzor tvorí
prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať
úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na
ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má
spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne
príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.