Potrebujete pomôcť?

Sme online
  •   |

Dôležité informácie / FAQ

KÚPA DOVOLENKY

 

Ako si mám zájazd kúpiť?

Zájazd organizovaný CK Happy Travel  si môžete kúpiť online na www.happytravel.sk, e-mailom na info@happytravel.sk, telefonicky na 037/65 75 888 alebo priamo u nás na pobočke prípadne u ktoréhokoľvek nášho obchodného zástupcu.

 

Musím prísť osobne na pobočku, ak si chcem kúpiť zájazd?

Samozrejme nie. Vaša osobná návšteva pobočky nie je nutná. Celý proces objednávky prebieha cez telefón a internet.

 

Musím zaplatiť celú cenu naraz?

Môžete, ale nemusíte. Vybrať si môžete z nasledujúcich platobných podmienok:

1. Zaplatiť 100% ceny pri objednaní zájazdu – tak získate najvyššiu možnú aktuálnu zľavu platnú na daný zájazd.  

2. Zaplatiť zníženú zálohu - minimálne 100 €/osoba pri objednaní zájazdu, s následným doplatkom do 100 % do 31.3.2018 získavate zľavu poníženú o -5%

3. Zaplatiť minimálne 50 % zálohy pri objednaní zájazdu a následným doplatkom do 100 % najneskôr mesiac pred odletom získavate zľavu poníženú o -7 %

4. Zaplatiť minimálne 30 % zálohy pri objednaní zájazdu a následnom doplatku do 100 % najneskôr mesiac pred odletom získavate zľavu poníženú o -9%

 

Môžem kúpiť zájazd aj na splátky?

Áno, môžete. Viac informácií priamo v CK HappyTravel.sk.

 

Môžem si prostredníctvom vašej CK rezervovať zájazd organizovaný inou CK?

Áno, bez problémov si môžete v CK HappyTravel.sk zarezervovať aj zájazd organizovaný inou CK v cenách rovnakých ako priamo u organizátora zájazdu, k čomu je každá CK zmluvne viazaná.

 

Môžem robiť zmeny aj po kúpe zájazdu?

Áno, ale upozorňujeme, že tieto zmeny sú vždy spoplatnené, pokiaľ nie je uvedené inak. Bližšie informácie nájdete vo Všeobecných zmluvných podmienkach organizátora zájazdu. Na základe aktuálnych storno podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach a v prípade dostupnosti kapacít je možné takéto dodatočné zmeny vykonať na základe písomnej žiadosti u objednávateľa zájazdu. 

Môžem zájazd vymeniť za iný?
Garancia výmeny zájazdu bez storno poplatku platí len pre objednávky do 31.1.2018. CK garantuje 1 možnosť výmeny zájazdu za akýkoľvek iný dostupný zájazd z ponuky zájazdov organizovaných CK HappyTravel.sk bez storno poplatkov v aktuálne platných cenách a to najneskôr 31 dní pred nástupom na zájazd.

 

Kedy dostanem pokyny k zájazdu?

Ponuky k dovolenke sú posielané 7-10 dní pred zájazdom. V prípade, že si zakúpite last minute  v termíne menej ako 7-10 dní pred zájazdom, pokyny sú odoslané hneď po spracovaní všetkých potrebných náležitosti, ak to nie je dohodnuté inak.


LET A VECI S NÍM SPOJENÉ

 

Kedy sa dozviem čas odletu?

Časy odletov sa dozviete v pokynoch na cestu, ktoré CK Happy Travel posiela niekoľko dní pred odletom. Môže sa stať, že sa časy odletov leteckej spoločnosti môžu z nepredvídateľných okolností meniť. Čas odletu z dovolenky sa dozviete od svojho delegáta alebo informačnej tabule v hoteli.

 

Kedy mám prísť na letisko?

Na letisko sa dostavte v dostatočnom predstihu. Check in sa otvára 2 hodiny pred plánovaným odletom (pri odlete do Dubaja už 3 hodiny pred odletom). Check in sa zatvára 40 minút pred plánovaným odletom (pri odlete do Dubaja sa zatvára 1h pred odletom). Cestujúci, ktorý sa  na check in nedostaví pred jeho uzavretím, stráca nárok na prepravu aj refundáciu.

 

Ako je to s parkovaním pred letiskom?

Parkovanie za zvýhodnenú cenu a transfer na letisko zdarma vám vieme zabezpečiť rovno pri kúpe zájazdu. V prípade skorého ranného letu vám môžeme zabezpečiť aj hotel spolu s transferom na letisko.

 

POISTENIE

 

Čo je to KCP?

KCP = komplexné cestovné poistenie. Ide o balíček služieb poistného krytia, ktoré zabezpečuje cestujúceho pred prípadnými následkami škôd spôsobených počas cestovania či dovolenky.

 

Potrebujem KCP?

Poistenie nie je povinné a je len vo vašom záujme chrániť sa pred dôsledkami nepredvídaných okolností. My však odporúčame priobjednať si ho k zájazdu.

 

Čo obsahuje balíček KCP?

V našej ponuke nájdete 2 balíčky KCP KOMFORT a KCP PLUS A obsahujú:

·             poistenie storna,

·             poistenie pre prípad prerušenia cesty,

·             poistenie zmeškania dopravného prostriedku a oneskoreného návratu do vlasti,

·             poistenie batožiny,

·             poistenie pátrania a záchrany,

·             poistenie liečebných nákladov,

·             úrazové poistenie,

·             poistenie zodpovednosti za škodu a asistenčné služby

 

V čom sa tieto balíčky líšia?

Balíčky sa v prípade poistnej udalosti líšia výškou a rozsahom krytia, najmä čo sa týka stornovania zájazdu. Podrobný rozpis nájdete TU

 

Mám si kúpiť cestovné poistenie ak mám európsky preukaz poistenia?

Cesta do zahraničia by nemala byť podceňovaná. Cestovné poistenie vás chráni pred rizikom spojeným s náhlym ochorením či úrazom. Jeho uzatvorením sa vyhnete komplikáciám spojenými s nákladmi na liečbu.

 

ZĽAVY SPOJENÉ SO ZÁJADOM

 

Čo je to First moment?

Je to zľava poskytovaná na zájazd zakúpený v dostatočnom predstihu pred dovolenkou. V podstate platí, čím skôr si po spustení predaja letných zájazdov dovolenku kúpite, tým väčšiu zľavu získate.

 

Prečo sa oplatí kúpiť dovolenku vo First moment?

Kúpiť dovolenku skôr sa oplatí pretože ušetríte na cene dovolenky, môžete si vybrať zo širokej ponuky hotelov a tiež máte viac času na kvalitný výber dovolenky.

 

Čo je to Last minute ponuka?

Last minute označujú zájazdy, ktorých čas kúpy je veľmi blízko termínu zájazdu. Výhoda Last minute ponúka spočíva vo výrazne zľavnenej cene. Čím je bližšie termín zájazdu, tým je nižšia jeho cena.

 

Je výhodnejšie cestovať mimo hlavnej sezóny?

Cestovaním mimo hlavnej sezóny získate okrem lepšej ceny aj väčší pokoj, nakoľko hoteli už nie sú také vyťažené.

 

Ponúkate aj skupinovú zľavu?

V niektorých prípadoch poskytujeme zľavy pre skupinu. Každá požiadavka na cestovanie v skupine sa posudzuje individuálne a v dostatočnom časovom predstihu. Viac informácií získate priamo v CK HappyTravel.sk.

 

STORNO ZÁJAZDU

 

Kedy a ako môžem zájazd stornovať?

Právo na storno zájazdu máte kedykoľvek a to bez udania dôvodu. Od zmluvy môžete odstúpiť písomným oznámením, ktoré je účinné dňom jeho doručenia do CK. Nezabudnite však, že pri storne zájazdu sa účtujú tzv. storno poplatky, ktoré sa pohybujú v rozmedzí 0-100%. Viac informácií ohľadom storna sa dozviete v CK HappyTravel.sk alebo vo všeobecných zmluvných podmienkach CK.

 

Aké sú storno poplatky pri zrušení zájazdu?

Výška zmluvnej pokuty (storno poplatok) je stanovená v závislosti od času odstúpenia od zmluvy. Všetky informácie ohľadom storno poplatkov sú uvedené vo všeobecných zmluvných podmienkach platných pre konkrétnu CK v aktuálnej sezóne.

 

Čo sa stane s peniazmi, ktoré som zaplatil v prípade storna zájazdu?

Pri storne sa účtujú storno poplatky, ktoré zostávajú v CK. Ak ste zaplatili CK viac ako sú naúčtované storno poplatky, preplatok vám bude vrátený podľa Všeobecných zmluvných podmienok. V prípade, že ste poistený voči stornovaniu zájazdu, môžete si v príslušnej poisťovni (kde ste poistený) nárokovať na preplatenie týchto storno poplatkov. Ak máte dobré poistenie, napr. Také, ktoré vám ponúkame my v CK HappyTravel.sk, môže vám byť vyplatená poisťovňou aj celá suma zaplatených storno poplatkov.

 

Ako sa môžem dochrániť pred storno poplatkami?

V prvom rade si dobre naplánujte termín dovolenky, tak aby ste mali istotu, že vás vtedy nič neprekvapí. V prípade neočakávaných udalostí ako sú zdravotné komplikácie či vážne rodinné udalosti, je jediným spôsobom ochrany pred storno poplatkami poistenie storno zájazdu.

 

VÝBER IDEÁLNEJ DOVOLENKY

 

Kde nájdem piesočnaté pláže vhodné pre dovolenku s deťmi?

Takýchto možností je skutočne veľa. Na základe našich dlhoročných skúseností vám odporúčame napríklad pláže v tureckom Side, letovisko Faliraki na Rhodose, Krétu, egyptské strediská Makadi Bay, Sahl Hasheesh a Hurgadu, Cyprus, Slnečné pobrežie v Bulhasku či krásne pláže v SAE.

 

Kde ísť na rodinnú dovolenku?

Dokonalú rodinnú dovolenku si užijete v Turecku. Takmer každý hotel má svoj vlastný aquapark, niektoré dokonca lunapark a skúsených animátorov.

 

Ktoré destinácie sú vhodné na šnorchlovanie?

Po svete je mnoho exotických destinácií. Ak však chcete vycestovať bližšie, odporúčame Egypt, kde nájdete mnoho koralových útesov a rozmanité druhy rýb a rastlín.

 

Čo je to fakultatívny výlet?

Je to výlet organizovaný v mieste pobytu dovolenky. Výlety sú organizované miestnou cestovnou kanceláriou a zakúpiť si ich môžete priamo u delegáta. Ide prevažne o poznávacie, prípadne športovo–zážitkové výlety. 

 

Môžem si fakultatívne výlety objednať už pri kúpe zájazdu?

Fakultatívne výlety obyčajne nie je možné zakúpiť vopred pri objednávaní zájazdu. Novinkou sú balíčky výletov, ktoré sú pri kúpe vopred vo zvýhodnených cenách. Všetky výlety, ich časy a presné termíny sa určujú tesne pred začiatkom sezóny a môžu sa priebežne z organizačných dôvodov meniť. Taktiež ceny v katalógu sú orientačné. Váš delegát vám na prvej informačnej schôdzke ponúkne všetky aktuálne informácie o možnostiach fakultatívnych výletov, ktoré si môžete následne priamo u neho aj zakúpiť.

 

Môžem na dovolenke fotografovať a filmovať čokoľvek chcem?

Fotografovať a filmovať môžete všade, kde to nie je zakázané alebo označené príslušnou značkou. Prísne zakázané je fotografovanie vojenských objektov. Vo väčšine múzeí je fotografovanie a filmovanie extra spoplatnené a fotiť môžete len bez blesku. Zakázané môže byť aj fotenie vo vnútri kostolov. Riaďte sa pokynmi delegáta, informačnými tabuľami a značkami a predídete tak zbytočným nepríjemnostiam.

 

Budem mať možnosť nákupov počas dovolenky?

V každom stredisku nájdete čarovné uličky plné obchodíkov so suvenírmi. Rozsah a množstvo obchodíkov závisí aj od lokality a vzdialenosti centra mesta. Záleží tiež od toho, čo hľadáte. Odporúčame vám využiť možnosti fakultatívnych výletov, ktoré sú v niektorých destináciách zamerané práve na nákup suvenírov a špecifických komodít ako zlato, koža a iné. 

 

CESTOVNÉ DOKLADY

 

Kedy môžem cestovať na občiansky preukaz a kedy potrebujem pas?

Každý občan SR je povinný pri ceste do zahraničia mať platný cestovný doklad. Občania Slovenskej republiky môžu s občianskym preukazom vydaným formou ID karty cestovať na územie členských štátov Európskej únie. Do krajín mimo Európskej únie je potrebné cestovať s cestovným pasom, ktorého platnosť by nemala byť menej ako 6 mesiacov pred plánovaným návratom z dovolenky. Aj deti do 15 rokov musia cestovať so svojím vlastným cestovným pasom. Pri deťoch mladších ako 6 rokov sa cestovný pas vydáva s platnosťou na 2 roky a platí pre nich taká istá povinnosť, t.j. musí byť platný aspoň 6 mesiacov po návrate z dovolenky.

 

Aký cestovný doklad potrebujem, ak nie som občan Slovenska?

Občania ostatných štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do krajiny na príslušnej ambasáde štátu, kam budú cestovať, prípadne štátu, na ktorého územie v rámci dopravy vstúpia (prejazd krajinami pri autobusovej doprave, prestupy pri leteckej doprave, atď.). Tieto úrady ako jediné môžu poskytnúť záväznú a úplnú informáciu. Cestujúci sú povinní si akékoľvek vízové formality zaistiť ešte pred vycestovaním. Upozorňujeme na to, že CK HappyTravel.sk nenesie zodpovednosť za prípadné problémy s neudelením víz.

 

Potrebuje pas aj moje dieťa?
Áno, potrebuje. Každé dieťa, ktoré ešte nemá občiansky preukaz musí mať svoj vlastný cestovný doklad vo forme pasu. Pri cestovaní do krajín mimo EÚ je potrebný pas pre všetkých občanov bez ohľadu veku.

 

Dokedy musím mať platný pas?

Pri každej ceste do zahraničia treba dbať na to, aby mal váš pas potrebnú dĺžku platnosti. Do niektorých krajín občan SR nepotrebuje víza, no spravidla sa vyžaduje, aby bol cestovný pas platný minimálne 6 mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Aj deti do 15 rokov musia cestovať so svojím vlastným cestovným pasom. Pri deťoch mladších ako 6 rokov sa cestovný pas vydáva s platnosťou na 2 roky a platí pre nich taká istá povinnosť, t.j. musí byť platný aspoň 6 mesiacov po návrate z dovolenky. Pokiaľ pri checki-ine zistíte, že váš pas stratil platnosť, tak už nemáte umožnený odlet a prichádzate o zaplatenú dovolenku i letenku.

 

Na čo musím pri dokladoch ešte dávať pozor?

Dôležité je dbať aj na správnosť priezviska (hlavne zmena priezviska ženy po svadbe), ktoré je potrebné mať rovnaké ako na letenke, tak aj na cestovnom doklade (OP, pas). Taktiež priezvisko cestujúceho nahlásené v CK musí byť zhodné s priezviskom na cestovnom doklade. Ak by došlo k tomu, že by boli priezviska rôzne, tak sa stráca nárok na odlet. V prípade, že žena odchádza na dovolenku ihneď po svadbe a nemá ešte vybavený OP či pas na nové priezvisko, treba v CK pri kúpe letenky nahlásiť svoje priezvisko za slobodna.

 

Dokedy musím mať platný občiansky preukaz?

Pri cestovaní na občiansky preukaz nie je stanovená lehota platnosti občianskeho preukazu.

 

Potrebujem na dovolenku do Turecka víza?

Nie, ak ste občanom SR. Vízová povinnosť pre občanov SR cestujúcich do Turecka bola zrušená. Občania ostatných štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do krajiny na príslušnej ambasáde štátu.

 

Potrebujem na dovolenku do Egypta víza?

Áno, ak ste občanom SR. Pri vstupe do Egypta majú občania SR vízovú povinnosť. Víza do Egypta vám môže zabezpečiť priamo aj CK HappyTravel.sk alebo si ho zabezpečíte sami priamo na letisku ihneď po prílete. Platnosť cestovného pasu musí byť dlhšia minimálne o tri mesiace po ukončení platnosti udeleného víza. Občania ostatných štátov sú povinní preveriť si podmienky vstupu do krajiny na príslušnej ambasáde štátu.

 

Potrebujem na dovolenku do Dubaja víza?

Držiteľom cestovného pasu Slovenskej republiky je pri vstupe do krajiny udelené bezplatné vízum do cestovného pasu oprávňujúce k pobytu na 30 dní.

 

Môže cestovať dieťa do zahraničia iba so starými rodičmi alebo inými príbuznými či známymi?

Áno, dieťa môže vycestovať do zahraničia aj s inými osobami ako sú jeho rodičia, či zákonní zástupcovia, ak má platný cestovný doklad. Odporúčame vám zaobstarať si písomný súhlas rodičov. Bližšie informácie ako forma písomného súhlasu, potreba notársky overeného podpisu rodiča, jazyk v ktorom musí byť súhlas napísaný a iné, si zistíte na príslušnom zastupiteľskom úrade krajiny, kam plánuje vaše dieťa vycestovať

 

Čo mám robiť, ak počas dovolenky stratím cestovný doklad?

Strata dokladov je určite nepríjemná záležitosť. Netreba však podľahnúť panike. V prvom rade sa obráťte na vášho delegáta, ktorý môže byť veľmi nápomocný pri vybavovaní všetkých náležitostí. Je nevyhnutné kontaktovať veľvyslanectvo SR v danej krajine. Pred samotným kontaktovaním veľvyslanectva SR v krajine odporúčame kontaktovať najbližší policajný útvar v mieste pobytu. Je potrebné nahlásiť stratu alebo krádež cestovného dokladu a vyžiadať si o tom písomné potvrdenie, ktoré je potrebné pri vystavení náhradného cestovného dokladu. (Nikdy nepodpisujte žiadne doklady ak sú napísané v inom jazyku a nerozumiete ich textu. Stratu alebo krádež je potrebné nahlásiť aj vašej poisťovni. Dôvodom je dodatočné finančné krytie vašich finančných nákladov, vzniknutých pri strate či krádeži.

 

LETECKÁ PREPRAVA

 

Čo je to charterový let?

Charterový let je nepravidelný letecký spoj, ktorý je zabezpečený cestovnou kanceláriou za účelom prepravy cestujúcich do dovolenkovej destinácie.

 

Čo je to pravidelná linka?

Pravidelná linka je pravidelný letecký spoj, ktorý je zabezpečený leteckou spoločnosťou Fly Dubai.

 

Môžem si sám vybrať miesto v lietadle?

Rozdeľovanie sedadiel v lietadle je zásadne v kompetencii leteckej spoločnosti a CK HappyTravel.sk ho nemôže ovplyvniť. Ak chcete v lietadle sedieť vedľa svojich rodinných príslušníkov či priateľov, absolvujte odbavenie čo najskôr, v rovnakom čase a cestovné doklady odovzdajte úradníkovi na check-ine naraz. Čím neskôr sa dostavíte na odbavenie, tým je menšia šanca, že budete usadení podľa vašich predstáv. Pokiaľ chcete mať garantované konkrétne miesto v lietadle je možné požiadať o tzv. „miestenku“. Táto služba je extra spoplatnená a je možné o ňu požiadať iba v dostatočnom časovom predstihu.

 

Môžem cestovať aj keď som tehotná?

Áno, môžete cestovať lietadlom aj počas tehotenstva a to do 34. týždňa tehotenstva (pri viacpočetnom tehotenstve do 28. týždňa). Pokiaľ nemáte žiadne zdravotné problémy, stačí vám predložiť lekárske potvrdenie na predpísanom formulári. Každý letecký prepravca môže mať odlišné podmienky prepravy tehotných žien. Z tohto dôvodu CK HappyTravel.sk upozorňuje, že je zodpovednosťou každého zákazníka si preveriť podmienky leteckej prepravy.

 

Čo je to „FIT to FLY“ formulár a kto ho musí mať vyplnený?

„FIT to FLY“ je formulár, ktorý je potrebné doložiť v prípade, že máte určité zdravotné problémy alebo z toho vyplývajúce špeciálne požiadavky na servis priamo na letisku či v lietadle. Na formulári sú uvedené prípady, kedy je nutné mať tento doklad potvrdený odborným lekárom.

 

Som ZŤP. Pomôže mi niekto pri nastupovaní do lietadla?

Áno, letecká spoločnosť v spolupráci s letiskom zabezpečuje extra servis a pomoc na samotnom letisku aj priamo v lietadle. Je potrebné požiadať o ňu písomne a to minimálne niekoľko dní pred odletom. K žiadosti je potrebné doložiť vyplnený „FIT to FLY“ formulár.

 

Som ZŤP, môžem si so sebou do lietadla zobrať svoj vozík ?

Áno. Túto požiadavku je však potrebné oznámiť CK HappyTravel.sk v dostatočnom časovom predstihu. Do leteckej spoločnosti musí CK nahlásiť či potrebujete asistenčné služby, priamo na letisku vám môže byť pridelený asistent, ktorý vás bezplatne bude sprevádzať až k lietadlu. Invalidný vozík bude následne umiestnený do podpalubia lietadla a asistent vám pomôže so samotným nástupom a usadením v lietadle.

 

Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla?

Pri leteckých zájazdoch organizovaných CK HappyTravel.sk má každý klient (s výnimkou detí do 2 rokov bez nároku na samostatné sedadlo v lietadle) nárok na bezplatnú prepravu 
1 kusu príručnej batožiny a 1 kusu tzv. „zapísanej“ batožiny (umiestnená v podpalubí lietadla).

 

Aké pravidlá musí spĺňať príručná batožina?

Hmotnosť a rozmery príručnej batožiny, ktorú si môžete zobrať so sebou do kabíny lietadla, je obmedzená a určená prepravcom.  Z bezpečnostných dôvodov príručná batožina nesmie obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako nebezpečné (napr. pilník, skladací nožík, a pod.). Príručná batožina musí byť označená na check-ine. Predpísaný hmotnostný limit  „zapísanej batožiny“ je taktiež udávaný leteckou spoločnosťou.  Pri nadváhe nad predpísanú hranicu má prepravca právo účtovať si ním stanovený poplatok. V prípade spolucestujúcej rodiny je možné zbaliť sa do jedného kufra/ cestovnej tašky, je však nevyhnutné akceptovať maximálnu váhu a rozmery jednej batožiny. Konkrétne informácia ohľadom batožiny vám budú upresnené v písomných pokynoch cca 7- 10 dní pred odletom. Do príručnej batožiny môžu byť umiestnené tekutiny/spreje/gély/pasty len v objeme do 100 ml alebo 100 gramov, uzatvorené v plastovom priehľadnom ZIPP vrecku s max. kapacitou 1liter.

 

Na koho sa mám na letisku obrátiť v prípade straty alebo poškodenia batožiny?

Za stratu a poškodenie batožiny počas leteckej prepravy plne zodpovedá letecká spoločnosť. V takomto prípade treba stratu alebo poškodenie batožiny nahlásiť ihneď priamo na letisku v tranzitnej hale v reklamačnom oddelení a spísať protokol, ktorý je nevyhnutný pri uplatňovaní si nároku na odškodnenie od leteckej spoločnosti a poisťovne (pokiaľ ste poistený).

 

Môžem prevážať športové či hudobné náčinie? (napr.: surf, bicykel, golfovú tašku, gitaru...)

Áno, môžete. Jedná sa však o nadrozmernú batožinu. Letecká spoločnosť Travel Service umožňuje vziať si hudobný nástroj aj na palubu, avšak namiesto príručnej batožiny. Prevoz tohto typu batožiny je potrebné nahlásiť CK HappyTravel.sk vopred. Letecký prepravca si vyhradzuje právo účtovať si ním stanovený poplatok, ktorý musíte uhradiť na check-ine. S Fly Dubai si zadarmo môžete prepraviť detský kočík alebo golfové palice, avšak ich váha sa pripočítava do celkovej hmotnosti batožiny.

 

Môžem si do lietadla zobrať detský kočík?

Áno. Detský kočík si môžete zobrať až k lietadlu, kde vám ho personál pomôže naložiť do podpalubia lietadla. Preprava detského kočíka je bezplatná a jeho váha sa nezapočítava do celkovej hmotnosti batožiny, pokiaľ nie je prepravcom určené inak. Musí však byť nahlásený už na check-ine. Riaďte sa pokynmi personálu letiska.

 

Môžem prevážať lietadlom aj svojho psa alebo mačku?

Áno. Živé zvieratá je možné prepravovať na palube lietadla len po súhlase dopravcu, podľa stanovených podmienok. Preprava zvierat je spoplatnená služba, pričom výšku určuje samotný prepravca podľa platného cenníka. Radi by sme vás upozornili, že je potrebné vopred sa informovať, či hotel v ktorom budete ubytovaní poskytuje možnosť vziať si so sebou aj vášho domáceho miláčika.

 

Čo v prípade, že moja batožina váži viac ako je povolený limit?

Pri nadváhe má prepravca právo účtovať ním stanovený poplatok. Buď znížite hmotnosť svojej batožiny alebo zaplatíte za nadváhu.

 

Ako dlho trvá let z Bratislavy do egyptskej Hurghady?

Let z Bratislavy do Hurghady trvá približne 3 hod. 50 min.

 

Ako dlho trvá let z Bratislavy do tureckej Antalye?

Let z Bratislavy do Antalye trvá približne 2 hod. 30 min.

 

Ako dlho trvá let z Bratislavy na grécky Rhodos?

Let z Bratislavy na Rhodos trvá približne 2 hod. 30 min.

 

Ako dlho trvá let z Bratislavy do bulharského Bourgasu?

Let z Bratislavy do Bourgasu trvá približne 1 hod. 30 min.  

 

Ako dlho trvá let z Bratislavy do Dubaja?

Let z Bratislavy do Dubaja trvá približne 5 hod. 30 min. Let z Dubaja do Bratislavy trvá približne 6 hod.

 

Budem mať počas letu k dispozícii nejaké občerstvenie?

Počas letu je na palube podávané občerstvenie v rozsahu aktuálnej ponuky leteckej spoločnosti. Pri letoch do 2 hodín s leteckou spoločnosťou Travel Service je podávané občerstvenie vo forme studeného a teplého nápoja. Pri letoch nad 2 hodiny je to okrem nápojov aj studené občerstvenie vo forme bagety. K dispozícii sú aj ďalšie extra spoplatnené služby v rozsahu cenách stanovených leteckou spoločnosťou. Pokiaľ zamestnanci letiska spozorujú pasažierov pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky, takémuto cestujúcemu nie je umožnený odlet a nemá nárok na vrátenie ceny letenky.

 

PO PRÍLETE DO DESTINÁCIE:

 

Kto ma bude čakať na letisku po prílete do destinácie?

Ak ste si zakúpili zájazd s CK HappyTravel.sk, po prílete vás bude čakať pred príletovou halou náš zástupca ktorý vás bude inštruovať o ďalšom postupe. V závislosti od veľkosti letiska a počtu cestujúcich sa označenia zástupcov CK HappyTravel.sk môžu líšiť: zástupca-delegát môže držať tabuľku s logom CK HappyTravel.sk alebo sa v letiskovej hale môže nachádzať aj stánok s logom CK. V prípade privátnych transferov v Dubaji drží zástupca tabuľku priamo s vašim menom.


Ako sa po prílete do zahraničia dostanem do hotela?

Ak máte zakúpený zájazd s CK HappyTravel.sk, po prílete sú transfery do jednotlivých letovísk zabezpečené klimatizovanými autobusmi a sú organizované našimi zahraničnými partnerskými kanceláriami a delegátmi. Pre menšie skupiny môžu byť pristavené aj minibusy alebo taxíky. V Dubaji vás bude na letisku čakať zástupca z vaším menom, ktorý vás zavezie priamo do hotela.

 

Zabezpečuje CK HappyTravel aj privátny transfer z letiska do hotela?

Áno, o túto službu je však potrebné požiadať v dostatočnom časovom predstihu. Služba je extra spoplatnená.

 

Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela v Turecku?

Transfer z letiska v Antalyi do Beleku: cca 30 min. (30 km)

Transfer z letiska v Antalyi do Side: cca 1 hod. (70 km)

Transfer z letiska v Antalyi do Kemeru: cca 1 hod. (60 km)

Transfer z letiska v Antalyi do Alanye: cca 2 – 3 hod. (130 km)

Časy sú orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry, stav cestnej premávky...)

 

Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela v Egypte?

Transfer z letiska v Hurghade do Sahl Hasheesh: cca 30 min (25 km)

Transfer z letiska v Hurghade do Makadi Bay: cca 30 min (25 km)

Transfer z letiska v Hurghade do Safagy: cca 45 min (45 km)

Časy sú orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry, stav cestnej premávky...)

 

Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela v Bulharsku?

Transfer z letiska v Bourgase do Nessebaru: cca 25 min (25 km)

Transfer z letiska v Bourgase na Slnečné pobrežie: cca 35 min (30 km)

Časy sú orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry, stav cestnej premávky...)  

 

Ako dlho trvá transfer z letiska do hotela v Dubaji?

Transfer z letiska v Dubaji do hotelov: cca 30 min. (35 km)

Časy sú orientačné, ich realizácia závisí od viacerých faktorov (stav infraštruktúry, stav cestnej premávky...) 

 

UBYTOVANIE


Môžem sa ubytovať hneď po príchode do hotela?

Záleží na tom, v akom čase prídete do hotela. Ubytovanie v deň príchodu je obvykle možné najskôr o 14:00 hod. Podľa medzinárodných hotelových štandardov majú hostia povinnosť v posledný deň čerpania ubytovacích služieb opustiť izby do 12:00 hod., aby ich bolo možné pripraviť pre ďalších klientov. Príchod do miesta dovolenky v skorých ranných hodinách neoprávňujú k využívaniu izieb nad stanovený čas bez osobitných hotelových príplatkov. CK HappyTravel.sk vám však vďaka nadštandardným vzťahom ponúka vo vybraných hoteloch možnosť skorého ubytovania tzv. „early check–in“ zdarma, v závislosti od obsadenosti hotela.

 

Budem ubytovaný v rovnakej izbe ako vidím na obrázku v katalógu?

Katalógové fotografie izieb ubytovacích zariadení považujte prosím za ilustračné, nakoľko každé zariadenie má niekoľko typov izieb, ktoré sa môžu líšiť lokalizáciou, veľkosťou, vybavením, resp. dizajnom.

 

Môžem si po príchode do hotela vybrať izbu akú chcem?

Prideľovanie izieb určuje vždy recepcia alebo manažment daného hotela. Špeciálne, individuálne vami vyslovené priania a požiadavky ohľadom ubytovania alebo poskytovaných služieb, ktoré nie sú za poplatok, sa vždy snažíme splniť, nemôžeme ich však garantovať ani záväzne potvrdiť. Pri kúpe zájazdu môžete napríklad požadovať ubytovanie s výhľadom na more alebo ubytovanie v izbách vedľa seba. Táto požiadavka je vopred nahlasovaná danému ubytovaciemu zariadeniu. V niektorých krajinách môže pri vybavovaní tohto typu požiadaviek pomôcť tzv. bakšiš (všimné).

 

Musím dávať za každú službu tzv. bakšiš?

Nie, nemusíte. V niektorých krajinách je to však zvykom. Navyše vám bakšiš môže pomôcť napr. pri požiadavke skoršieho ubytovania a pod..

 

Môže nastať nejaká zmena oproti popisu hotela, v ktorom budem ubytovaný?

Áno, môžu nastať zmeny okolia alebo aj zmeny v rozsahu doplnkových služieb v hoteli. CK HappyTravel.sk nemá možnosť ovplyvniť stavebnú činnosť, ktorá prebieha v hoteli alebo jeho okolí. Samozrejme nie je v kompetencii CK HappyTravel.sk ovplyvniť zmeny rozsahu doplnkových služieb. Pokiaľ sú CK HappyTravel.sk známe nejaké zmeny, našich klientov o nich informujeme v dostatočnom predstihu.  

 

Budem si môcť bezpečne odložiť svoje šperky alebo iné cennosti v hoteli?

V prvom rade vám CK HappyTravel.sk neodporúča brať si so sebou na dovolenku drahé šperky a iné cennosti. Ak sa však rozhodnete si vziať drahé šperky, odporúčame si ich spolu so všetkými cennosťami, dokladmi, peniazmi, šekmi a platobnými kartami uložiť do hotelového trezoru alebo do trezoru priamo na izbe (ak hotel poskytuje takúto službu). Určite sa nezabudnite informovať vopred, či hotel má takéto vybavenie k dispozícii. CK HappyTravel.sk nenesie zodpovednosť za stratu cenných vecí ponechaných v izbe.

 

Je rozdiel medzi 3* hotelmi na Slovensku, v Turecku, Bulharsku, Egypte či na Rhodose?

Vzhľadom na to, že v jednotlivých krajinách sú rôzne kritéria a rôzne označenia kvality ubytovacích zariadení sa naozaj často stáva, že ubytovacie zariadenia tej istej kategórie a triedy sa kvalitou a úrovňou svojich služieb môžu viac či menej líšiť. CK HappyTravel.sk preto odporúča pred samotnou cestou čítať referencie a dostatočne sa informovať o konkrétnom ubytovacom zariadení.

 

Kto je to delegát a čo je jeho úlohou?

Delegát je zástupcom CK v zahraničí a jeho úlohu je poskytovať informácie a byť nápomocný pri riešení nepredvídaných situácii. Nerozhoduje a nemá vplyv na stravu, animácie, spôsob ubytovávania a transfery, ale môže byť nápomocný pri tlmočení požiadaviek klientov. Naši skúsení slovensky alebo česky hovoriaci delegáti sú vám k dispozícii po telefóne 24 hod. denne / 7 dní v týždni a osobne v časoch vyhradených na informačné schôdzky. Vzhľadom na to, že delegáti majú na starosti viac hotelov, odporúčame využívať na riešenie možných záležitostí predovšetkým denné časy, a to najmä pravidelné schôdzky (časy v jednotlivých hoteloch sú uvedené v informačnej knihe alebo na tabuli CK HappyTravel.sk v priestoroch hotela na to určených). Na informačných schôdzkach poskytujú delegáti rady, odporúčania a informácie o danom hoteli, lokalite a o možnostiach fakultatívnych výletov, ktorých sa môžete zúčastniť počas vášho pobytu.

 

Bude delegát bývať priamo v našom hoteli?

Vo väčšine prípadov nie sú delegáti ubytovaní priamo v hoteli, ale majú zabezpečené vlastné ubytovanie. Upozorňujeme, že delegát nemôže byť s vami vo fyzickom kontakte 24 hodín denne. Pre operatívne riešenie svojich požiadaviek však odporúčame pred samotným kontaktovaním delegáta využívať aj služby hotelovej recepcie.

 

Aká je to štandardná izba?

Za štandardnú izbu sa považuje izba, ktorá má základné vybavenie podľa zaužívaných štandardov. Popis štandardov sa líši v závislosti od krajiny. Popis vybavenia izieb nájdete v každom popise zájazdu na stránke CK HappyTravel.sk.

 

Aká je to rodinná izba?

V každej krajine a v každom hoteli je rodinná izba chápaná inak. Preto je dôležité ešte pred kúpou zájazdu informovať sa o konkrétnom vybavení a veľkosti danej izby. V závislosti od hotela, sa môže jednať o 1 miestnosť napr. rozmerovo väčšiu ako štandardná izba alebo 2 miestnosti čiastočne alebo úplne oddelené, so spoločnou kúpeľňou.

 

Aká je to mezonetová izba?

Mezonetová izba je typ izby s dvoma poschodiami, ktoré sú prepojené schodiskom. Izbu tvorí otvorený priestor, kde sa jedna spálňa nachádza na poschodí a v prízemnej časti môže byť spálňa súčasťou obývacej miestnosti, ktorá nemusí byť oddelená dverami.

 

Čo je to suita?

Vybrané hotely ponúkajú možnosť komfortnejšieho a priestrannejšieho ubytovania, tzv. suity. Tým sa môžu prisudzovať rôzne ďalšie prívlastky na základe ich veľkosti, interiéru, umiestnenia, služieb a pod. (junior suita, rodinná suita, vila suita, suita s priamym vstupom do bazéna atď.). Preto je dôležité ešte pred kúpou zájazdu informovať sa o konkrétnom vybavení a veľkosti daného typu ubytovania.

 

Aké sú to bungalov izby?

Bungalov izby sú izby hotelového typu umiestnené v bungalovoch, čiže samostatných ubytovacích objektoch. Služby sú zabezpečované v centrálnej budove, resp. v hoteli.

 

Čo je to tzv. „ECO“ izba?

„ECO“ izby = ekonomické izby. Sú to izby, ktorých cena je zvýhodnená oproti štandardným izbám z rôznych dôvodov, ako je napr.: veľkosť izby, menej výhodná poloha izby, nižšia kvalita zariadenia ako je v štandardných izbách (starší nábytok), izba môže byť bez okna, klimatizácie, či iné. Vždy to závisí od konkrétneho hotela a odporúčame pri výbere takýchto izieb preveriť si dané nevýhody (ak sú dané nevýhody hotelom konkrétne špecifikované), nakoľko takýto typ izby nie je možné reklamovať.

 

Čo je to prístelka?

Prístelka je doplnkové, nie vždy plnohodnotné lôžko, ktoré sa využíva vo väčšine ubytovacích zariadení a spravidla sa na ňu vzťahuje zľava. Vo väčšine prípadov ide o lôžko menších rozmerov, resp. rozkladacie lôžko určené najmä pre deti. Prístelka je súčasťou vybavenia väčšiny 3-4 lôžkových izieb, pričom ich podlahová plocha môže byť totožná s plochou 2-lôžkových izieb. Menšie pohodlie v 3-4 lôžkovej izbe je zohľadnené spravidla vo finančnej zľave pre osoby na prístelke.

 

Aká je to jednolôžková izba?

Jednolôžková izba je izba, v ktorej sa nachádza 1 lôžko (spravidla menšia ako štandardná 2-lôžková izba) alebo 2-lôžková izba s jedným neobsadeným lôžkom. Za jednolôžkové izby sa väčšinou účtuje extra príplatok.

 

Je možné zabezpečiť do izby detskú postieľku?

Áno. Požiadavku na detskú postieľku je však potrebné oznámiť pri kúpe zájazdu.

 

Aký je rozdiel medzi izbou s výhľadom na more a izbou orientovanou na more?

Z izby s výhľadom na more je priamy výhľad na more, ktorému nebránia žiadne prekážky. Izby orientované na morskú stranu sú izby, z ktorých výhľad na more môže byť zamedzený inou budovou alebo prírodným porastom.

 

Kedy musím v deň odchodu opustiť svoju izbu?

Podľa medzinárodných hotelových štandardov a zvyklostí v cestovnom ruchu je potrebné v posledný deň čerpania ubytovacích služieb opustiť izby do 12:00 hod., aby ich bolo možné pripraviť pre ďalších klientov. Neskorší odchod hostí z hotela neoprávňuje k využívaniu izieb nad stanovený čas bez osobitných hotelových príplatkov. Ak sú voľné ubytovacie kapacity, je možnosť priplatiť pobytu v hotelovej izbe aj po 12:00. O túto službu treba požiadať na recepcii hotela.

 

Čo je to tzv. „room service“?

„Room service“ je hotelová služba, ktorá umožňuje hosťom objednať si napr. jedlo priamo na izbu. Spravidla býva táto služba extra spoplatnená.

 

Je minibar na izbe v cene zájazdu?

Pokiaľ nie je uvedené inak, minibar býva extra spoplatnený. Všetky potrebné informácie získate vždy v popise samotného hotela na stránke CK HappyTravel.sk alebo na recepcii samotného hotela.

 

Mám zakúpený hotel s all inlcusive službami. Môžem využívať všetky ponúkané hotelové služby zadarmo?

All inslusive program neznamená vždy využívanie úplne všetkých služieb zdarma. Znamená to využívanie tých služieb, ktoré daný hotel zahrnul do svojho All Inclusice programu. Tento program dostane v tlačenej forme každý klient pri ubytovaní, na recepcii hotela. CK HappyTravel.sk vám odporúča stretnutie s delegátom na prvom informačnom stretnutí v hoteli, kde sa dozviete všetky potrebné informácie ohľadom využívania hotelových služieb.

 

Mám ležadlo a slnečník na pláži v cene zájazdu?

Plážový servis nemusí byť zahrnutý v All inclusive programe hotela. Informáciu, či máte slnečníky a ležadlá v cene zájazdu, alebo sú extra spoplatnené, si môžete zistiť už v našej cestovnej kancelárii, alebo priamo na mieste u delegáta alebo na recepcii hotela. Radi by sme vám pripomenuli, že počet hotelových ležadiel a slnečníkov na pláži je limitovaný.

 

Čo je to plážový servis?

Pod pojmom plážový servis sa rozumejú všetky služby poskytované na pláži. Služby môže prevádzkovať 1 alebo aj viaceré podnikateľské subjekty. Ide o služby ako ležadlá, slnečníky, uteráky, plážový bar, toalety alebo sprchy.

 

STRAVOVANIE

 

Čo je to „all inclusive“ ?

All inclusive je stravovanie formou plnej penzie t. z. raňajky, obedy a večere bufetovým spôsobom. Zahŕňa tiež občerstvenie mimo hlavných jedál, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej produkcie, prípadne ďalšie doplnkové hotelové služby. Všetky tieto služby majú presný rozsah, ktorý sa môže meniť v závislosti od sezóny. Služby sú poskytované v určených časoch a na to určených miestach. Rozsah a kvalita poskytovaných služieb samozrejme ovplyvňuje aj cenu zájazdu. Aktuálny a podrobný rozpis all inclusive programu dostanete na recepcii pri ubytovaní. Rozsah, kvalita a obsah služieb all inclusive je v kompetencii manažmentu hotela. Líši sa v závislosti od kategórie hotela či zvyklostí danej krajiny. Vo väčšine ubytovacích zariadení je potrebné nosiť hotelový all inclusive náramok.

 

Je každý „all inclusive“ rovnaký?

Nie, každý hotel má svoj vlastný all inclusive koncept, avšak v zásade sa veľmi nelíšia. „All inclusive“ je všeobecný pojem, existujú viaceré typy all inclusive programov. Napr.: All inclusive light: môže mať isté obmedzenia napr. v podávaní alkoholu zdarma alebo Ultra all inclusive: zahŕňa širší výber z ponúkaných služieb ako občerstvenie, importované nápoje, animácie, športové aktivity, plážový servis a iné.

 

Mám všetky druhy alkoholu v cene, keď mám all inclusive?

Každý hotel si sám určuje, ktoré nápoje zahrnie do svojho all inclusive konceptu. Väčšinou sú to alkoholické nápoje miestnej výroby a niektoré importované druhy. Alkoholické nápoje, ktorý nie sú zahrnuté do ponuky All Inclusive, sú extra spoplatnené. Tieto nápoje sú podávané len v určených baroch.

 

Som celiatik. Sú hotely, ktoré poskytujú aj špeciálnu bezlepkovú stravu?

Áno, niektoré hotely ponúkajú na výber aj špeciálne upravenú stravu, ktorá však nemusí byť poskytnutá v takom rozsahu ako pri štandardnej ponuke stravy.

 

Môžem si vybrať inú formu stravovania ako má zvyšok rodiny?

V rámci ubytovania v 1 izbe žiaľ nie, nemôžete. Typ stravovania je možné rezervovať vždy na 1 izbu pre všetkých rovnako.

 

Môžem na dovolenke piť vodu z vodovodu?

V prímorských krajinách sa nezvykne používať voda z vodovodu na pitie ani varenie, odporúčame preto kupovať a konzumovať pitnú vodu v riadne uzatvorených fľašiach. Obzvlášť v Egypte, kde sa táto voda neodporúča ani na umývanie zubov kvôli prevencii proti tzv. “faraónovej pomste”, sprevádzanej zväčša nepríjemnými črevnými problémami.

 

Aká je to a´la carte reštaurácia?

A´la carte reštaurácia je reštaurácia s obsluhou, v ktorej si vyberiete jedlo a nápoje z jedálneho/nápojového lístka. Jedlo vám pripravia na objednávku a naservírujú vám ho priamo na stôl. Niektoré hotely v ponuke CK HappyTravel.sk ponúkajú v rámci all inclusive programu počas pobytu jednu večeru v a ´la carte reštaurácii zdarma. V ostatných prípadoch je konzumácia v takejto reštaurácii spoplatnená podľa aktuálneho hotelového cenníka.

 

Čo je to „dress code“?

„Dress code“ je formálne oblečenie, ktoré je požadované v niektorých hotelových reštauráciách. Napríklad nie je dovolené vstupovať do reštaurácie v plavkách a počas večerí môže hotel vyžadovať u pánov dlhé nohavice. CK HappyTravel.sk vám odporúča dodržiavať tieto pokyny, inak vás personál nemusí vpustiť do reštaurácie.

Mám objednaný zájazd bez stravy. Budem si môcť niekde variť?

Pokiaľ máte objednaný zájazd bez stravy a chcete si variť, musíte si preveriť či je kuchyňa alebo kuchynské vybavenie súčasťou vášho ubytovania. Ak áno, k dispozícii sú väčšinou dvojplatnička a chladnička. Kuchynské vybavenie je tvorené iba základným riadom, nemožno očakávať plne vybavenú kuchyňu. 

 

ZDRAVOTNÉ OPATRENIA

 

Musím sa v zahraničí obávať nežiaduceho hmyzu?

V niektorých obdobiach a niektorých lokalitách sa môže vyskytnúť hmyz vo zvýšenom množstve. Aj napriek intenzívnym snahám personálu hotela sa môže stať, že sa hmyz vyskytne aj priamo v hoteli. Odporúčame vám pribaliť si ochranný prostriedok proti hmyzu.

 

Musím sa pred cestou nechať zaočkovať?

Záleží od toho kam cestujete. V prípade návštevy exotických krajín vám odporúčame kontaktovať niektoré z oddelení pre cudzokrajné choroby. Niektoré krajiny vyžadujú očkovací preukaz a potvrdenie o konkrétnom očkovaní. Do destinácií Turecko, Bulharsko, Rhodos a Egypt nie je potrebné žiadne očkovanie.

 

Na koho sa mám obrátiť v prípade zdravotných problémov počas dovolenky v zahraničí?

Ak budete mať počas vašej dovolenky zdravotné problémy, pomoc vyhľadajte u nášho delegáta CK HappyTravel.sk alebo požiadajte o pomoc priamo recepciu hotela. Za lekárske ošetrenie a lieky sa väčšinou platí v hotovosti. Ak ste poistený a chcete si nárokovať na uhradenie nákladov spojených so zdravotnými problémami, je nutné vyžiadať si lekársku správu a potvrdenie o zaplatení. Bežne dostupné lieky je možné kúpiť v miestnych lekárňach. CK HappyTravel.sk upozorňuje, že niektoré lieky dovezené zo Slovenskej republiky nemusia byť účinné pri žalúdočných a zažívacích problémoch v zahraničí, preto je vhodné použiť miestne lieky.

 

REKLAMÁCIA

 

Ako mám postupovať pri reklamácii zájazdu?

V prípade, že rozsah a kvalita poskytnutých služieb, ktoré ste si zakupoval v CK HappyTravel.sk  je objektívne na nižšej úrovni ako je zmluvne dohodnuté, vzniká vám právo na reklamáciu. Ak ste nespokojný s poskytnutými službami, je potrebné aby ste si uplatnili právo na odstránenie nedostatkov ihneď priamo na mieste, sám alebo prostredníctvom zástupcu CK, aby mohla byť náprava zjednaná okamžite. Ste povinný poskytnúť v tejto veci maximálnu súčinnosť. V prípade, ak nie je možné okamžite zjednať nápravu, ste povinný spísať o tom záznam s popisom nedostatkov, kde sa písomne vyjadrí aj zástupca CK. Nezabudnite, že tento písomný záznam nie je samotnou reklamáciou a slúži iba na potvrdenie pravdivosti vašich tvrdení, takže si ho starostlivo uschovajte. Vaše reklamačné nároky si môžete uplatniť aj po zájazde a to písomne u organizátora zájazdu (napr. poštou na adresu: CK HappyTravel.sk, Štúrova 33, 949 01 Nitra alebo aj e-mailom na adrese info@happytravel.sk ), najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu. K reklamácii je potrebné priložiť aj spísaný písomný záznam. Na reklamácie podané v súlade s uvedenými podmienkami je CK ako organizátor zájazdu povinná odpovedať písomnou formou, a to najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. V prípade, že CK organizátor zájazdu nezodpovie na reklamáciu v zákonom stanovenej lehote 30 dní, máte právo obrátiť sa na príslušné orgány.

Informácia o alternatívnom riešení sporov:

Dovoľujeme si informovať klientov cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, že začiatkom roka 2016 nadobudol účinnosť zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. V zmysle tohto zákona má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len ARS) pri splnení nasledovných podmienok: Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu v prípade, ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu k spokojnosti spotrebiteľa. Ak predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovedal zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní Podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby, medzi ktorými má spotrebiteľ právo voľby. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR http://www.mhsr.sk/  Na  stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie http://www.soi.sk/sk/Novinky-SOI.soi sú zverejnené aj ďalšie dôležité informácie o alternatívnom riešení sporov pre spotrebiteľov. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z. za pomoci k tomu určenej platformy https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

 

 

 

 

Newsletter

Odoberajte naše novinky